113706357368061642

Assalamualaikum


Thu, 12 Jan 2006

Posted 1,

I’am back! 5 hari di Kampung amat mengembirakan aku. jauh dari kesibukan kerja, jauh dari kesibukan jalan di kota.. Ghasa tenang sangat. Honestly, dulu aku bukan suka sangat balik ke kampung. Boring! Kengkawan xde.. maklum la memasing ade tanggungjwab dan komitmen sendiri. Nak kuar pun x tau nak pi mana. Lagipun memasing dah besaq, bukan macam dulu lagik. Nak ronda sana sini.. Dah segan ngan orang. Tapi skarang nie, aku suka lak balik kampung. X kesah la aku dok umah melangut tengok astro jerk. Seronok… i donno why. menyambut Hari Raya Aidil Adha Di kampung mang best. Seperti Raya Aidilfitri gak… still ade kunjung mengunjung.. makan kueh ghaya, ketupat, rendang. Tapi yang paling aku sedih sangat, makan kesukaan aku LAKSA. Tak plak aku jumpa. Kat umah, mama masak bihun sup. Kalu tak rutin setiap kali hari raya mama mesti masak laksa. Sbb mang fav kitaorang adik beradik makan laksa. Aku mencarik gak kot2 ade terselit laksa kat umah mak sedara aku ke umah tok aku ke, tapi tak jugak… Maklum la Raya Korban. Daging berlambak.. Memasing masak bihun sup. Tahun nie, kakak aku tak balik ghaya. Dier ade kursus naik pangkat. So, x dpt balik. So, yang ade aku ngn adik aku jer la penyeri rumah mama abah tue.

~Wallahualam~

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: