114188219775836273

Assalamualaikum

Thu, 09 Mac 2006

Posted 1,

Hari nie aku datang awal ke opis. Aku bertolak dari umah dalam kul 7 untuk mengelakkan jalan jem. Tunang aku x dapat hantar aku ke opis hari nie coz dier kena outstation ke utara (asyid outstation..asyid kena tinggal jerk!). Jalanraya agak tenang. Yelah sebab aku keluar awal kan. Seperti biasa, cilok mencilok la aku bila dah naik motor nie. Dalam perjalanan aku bertembung dgn accident. Kete ngan motor.. herh! Takut gak kan.. Kalu accident, kiter naik kete selamat la xde luka ape tapi kalu naik motor nie merasalah!

Sepanjang aku bermotosikal nie, dalam seingat aku paling teruk aku accident 2x. Kedua2nya dengan kereta… Pedey wei… Malam merengek la badan sakit2. Dengan luka lagik sehingga sekarang berparut kat kaki aku nie. Nasib baik kat kampung time tue, ade la mama yang tolong ubatkan aku nie… Dan yang paling aku x lupa 2nd time aku accident aku tgh bawa mama aku. Mase aku kena tue aku menjerit ‘MAMAaaaa….!!’ Alhamdulillah.. mama aku xde ape. Cuma skit2 jer luka. Aku yang teruk sebab kena tindih ngan motor. Nampak isi putih gak la kaki aku nie… Sejak dari hari tu, aku dah serik bawa mama naik motor. Kalu nak kuar, aku lagik suka bawa mama aku naik kete. Lebey selamat… Mama aku tue pulak, kalu naik kenderaan ngan aku siap ngan doa naik kete lagik… thehehehe…. Whatever, aku harap xde ape2 la. Maklumla, jalanraya kat Kl nie. Mat2 motor lak, bukan leh tgk minah naik motor. Ade jer yang dikacaunyer. Nak diciloknya kiter. Beware! Tapi alhamdulillah..stakat skarang nie xde lagik la.

Maybe this week aku kena gi keje sendirik la. Semoga Tuhan lindung aku dari bala bencana. Amin.

Posted 2,

Semalam kul 9 tepat aku kol pegawai imigresen tue dan menyatakan tawaran tersebut telah aku tolak. Dan dier menerimanya dengan baik. Thehehe.. aku puas hati tapi aku agak terkilan sbb x dapat jadieq pegawai imigresen nak tangkap ‘mat2 indon’ ngan ‘minah2 indon’. ekekekeke…. (tue ke matlamat aku?).

~wallahualam~

Leave a Reply

