Bersabar & Bertawakal

Assalamualaikum

Posted 1,
Hari nie aku ghase sakit belakang nie menjadieq². Sebelum preggy mang dah sakit, dah preggy bertambah² sakit. Ingat petang nie nak ajak hubby gi klinik. Mintak ubat tahan sakit. jap tadi suh dak opis aku urut belakang nie. Ghase la lega sket sebab kena ‘tiger bum’. Aku tepon mama aku td citer masalah aku. Mama suh gi klinik. Cedey… nak mama…… uwaaa….

Posted 2,
Perut aku nie dah masuk 2 bulan. Dah nampak sket perubahan. Perut dah nampak bulat. Thehe.. Cam mimpi jer aku perut aku nie makin besar. Skarang nie aku xde makan ape² ubat utk kesihatan baby aku nie. Just aku telan sehari sebijik ‘asid folic’ dan setiap hari aku biasekan minum susu ‘anmum’. Supaya badan aku sihat dan baby aku gak sihat.. Maklum la dah preggy nie, kalsium dalam badan semuanya baby dah ambek. So, terpaksalah makan makanan tambahan. Segala perbuatan dan perkataan pun kena jaga. kekadang ghase ghimas gak. Aku nie kekadang niat nak bergurau, tapi kena marah gak. Terutamanya hubby.. Bising la kalu aku cakap bebukan.. Terpaksalah aku zipkan mulut aku nie selama 9 bulan nie. Hnss… tension. nasib baiklah aku preggy. Aku kenangkan anak yg aku kandungkan nie.. Aku berkorbanlah ape saja. Nak dpt satu² bukan senangkan?

4 Responses to “Bersabar & Bertawakal”

  1. zu Says:

    haa…ader punggg…td test jo tuhh….oo..ko minum ammum…best ke haa…raser aper erkkk…asid folic tu tuk apo sbnrnyer erk…atau doctor yg bagi…lagi satu..den rase sakit belakang tu…biaseer kut bg ibu mengandung kut…tp ntah la kann….

  2. shiemahalim Says:

    anmum, biase la. Aku ambek ghase coklat… cedap gak… biase la… susu nama pun. ‘asid folic’ aku beli kat pharmachy guardian. 100 bijik RM 6 jerk. Aku beli lepas aku kawen. Tujuannya utk kuatkan rahim Dan kalu mengandung utk perkambangan otak bayi… Hang dah kompom ke peknen? kalu sakit belakang tue ade 2 kemungkinan, samada hang kuat ‘main'(ahaks….) ataupun kemungkinan mengandung. Tapi x semua org mengandung sakit belakang wei.. aku sakit belakang sebelum kawen lagik…😀

  3. zu Says:

    uikss,,,den x kompen lagi..tp dh seminggu lewat ni wei..(ada kebarangkalian tuh)huuhuhu..
    >oo..murah je.asid folic tu erk..leh sebarang mkn ker..mano tau nanti baby beso ker,,atau atas nasihat doctor…
    > ermm..ader erk raser coklattt…ini sudah baguss…
    >sakit belakang aku raser..x kutt..selalu org peknan bawa perut yg mcm tuh..nk..nk..kalau dh 7 bulan…

  4. shiemahalim Says:

    >> Ahaks…kebarangkalian ek… bunting pelamin la koo…
    >> Asid folic tue murah. Bukan utk pembesaran baby la.. utk kuatkan rahim dan kebaikan baby gak kecuali kalu hang mkn obimin yg buat baby tue besaq. Better jgn mkn obimin, kang susoh nak bersalin…
    >> jaga la dirik hang tu elok².. start la minum susu even x peknen pun. Sekurang² utk mase depan… Maybe hang peknen pun time nie masih kecik lagik baby tue… Kena jaga, sebab 2 bulan pun leh gugur inikan pulak baru 4-5 minggu kann…

Leave a Reply

