+damai dihati+

Assalamualaikum

Posted 1,
Dah lama aku tak mencoretkan sepatah dua kata kat blog aku. Disebabkan mood yg tak baik memalaskan aku menaipkan sesuatu utk tatapan sohibi sekelian. So, ape yg aku nak coretkan adalah rentetan dari peristiwa² yg agak menarik dari kacamata aku sendiri.

250806 (Jum)-260806(sab):
Majlis perkahwinan kawan baik aku Asma Syarliza & Zamry di Behor Mali, Simpang 4 Perlis. Sebagai kawan baik, aku terpaksa menjadieq pengapit dier even badan aku dah gebu cam ghinie coz nak qada’ balik la. Mase time aku kawen dulu, dier jadieq pengapit aku. Watever, majlis berjalan dengan meriah even sederhana sahaja. Gambar tak dapat nak upload sbb kamera abah xley connect ngan pc lak. Tensen tul.. Insyallah tengah menunggu gamba dr kameraman derang. Kalu nak tgk leh la lawati di http://azzaharry.fotopages.com (still belum update).

270806-280806:
Sepanjang 4 hari bercuti di kampung, aku tak kemana. Duduk jerk kat umah. Kena la mama aku bz dengan majlis perwakilan UMNO dier. So 3 hari mama bz.. Tapi macamana pun mama aku x penah lupakan selera aku. Dier dah bat laksa utk tatapan aku seharian. Aku tak makan nasik sehari pun aku tak kesah. Bagik aku cukup setakat laksa tue saja utk makan seharian. THehehe.. Ade satu hari tue, mama aku panaskan kuah laksa tue. Sekali mama terlupa nak tutup api tue. Then dier kuar pegi perwakilan UMNO tue. Nasib pagi tue aku bangun terus terpa ke periuk kuah laksa tue. Kekonon nak panaskan kuah laksa tue. Sekali aku tgk dah meletup² dah kuah tue aku tgk sebab kering. Adeyyy…. Tensen tul aku. dah la aku mang target nak mkn laksa pagi tue. Kempunan aku. Esoknya mama buatkan lagik kuah laksa utk aku. Tocey mama. nie yg makin sayangkan mama nie… Tahu jerk kehendak hati aku yg sedang gebu nie.
Buat pengetahuan korang, mama aku dah jahitkan baju preggy utk aku sebnyak 4 pasang… Terharu rasa hati….. Setiap satu aku aku pkai. Boley dikatakan 4 hari aku cuti, 4 hari tue la aku pkai baju yg mama jahitkan. Mama pun suka aku pkai baju tue. Yela, dier yg buat… Appreciated betul aku…. Sayang mama!

090906:
Hari nie dtg buat OT. Tapi tak jadieq aku ank bat OT ghasenyer coz hati aku skrg nie tgh syiok memikirkan rumah sewa yg bakal aku pindah next week. Alhamdulillah… setelah sekian lama aku impikan..setelah 6 bulan kawen…baru skrg dapat pindah ke rumah sewa…Mase balik kampung hari tue, mama aku tak bagik aku pindah then suh dok umah MIL. Ahaha…. Aku dengar jer la ape yg mama cakapkan. Tapi aku yg mengadap dan aku yg menghadapi situasi di rumah MIL, aku yg tahu dan aku yg merasai.. That’s why aku nak pindah.. Bagik aku, aku suka berdikari dan tak berminat utk berdiri di kaki orang lain.. Cukup la setakat 6 bulan nie. Aku dah merasai macam² ragam, peristiwa dan mengetahui perangai insan² di rumah MIL aku. Cukup la stakat nie sahaja aku paham, aku bersabar…
Boley dikatakan setiap hari aku berbicara mengenai perkara nie dgn hubby aku. Dan selama nie jugak aku dan hubby bertekak.. selama nie jugak aku menitikkan airmata dan selama nie jugak aku bersabar di atas segala keputusannya. Bagik aku, even kiter dok umah MIL sekali pun kiter leh jimat duit tapi bagik aku tidak… Setakat nie jerk mampu aku citer. Bagik aku keselesaan di rumah sendirik lagik penting. Aku tak pedulik ape kata orang disekeliling aku. Aku yg rasa dan aku yg tahu… Tapi alhamdulillah… semalam terbuka hati hubby aku nak carik umah… Dalam mencari..meredah hujan… kami pun berjumpa dgn rumah yg kami harapkan… Apartmen 3 bilik 2 bilik air, Sri gombak SG 9.. Baru aku ghase tenang dalam jiwa aku.. Itu yg aku cari… itu yg aku kehendaki… Biar aku susah.. aku bersama hubby. Biar aku senang.. aku bersama hubby. Itulah dunia aku sebenarnya…
Kelahiran yg bakal ini, akan lebih selesa.. Mama abah aku dari kampung boley tumpang tido. Along sekeluarga aku boley tumpang berteduh. Sedara mara aku boley tumpang menyinggah tapi kalu aku still dirumah MIL…… maybe tidak….. aha…. Watever, impian aku nak duduk umah sewa dah tercapai. For my hubby.. Thanks dear… coz understand me. I’ll do better than before.. Insyallah.. Semalam dah cakap ngan MIL. Dan ape yg dier cakapkan pun aku dah x pedulik. Sebab nie kehendak hati aku. Kalu semua benda nak ikut kehendak hati MIL, maka lambat lagik la aku nak pindah… ahaks…
Kalu tak ade aral melintang, next week aku akan berpindah sepenuhnya. Kunci rumah owner dah bagik. Maybe aku akan bawak sket² barang.. peti ais, mesin basuh, tv, set bilik tdo akan beransur dengan lori. Kesimpulannya, aku hepi sangat!! Bangun tdo pun terbayang rumah sewa. Ahahahaha….

Leave a Reply

