+3 Hari Berpuasa+

Maksud firman Allah: Orang-orang yang menyombongkan diri berkata kepada orang-orang yang dianggap lemah: “Kamikah yang telah menghalangi kamu dari petunjuk sesudah petunjuk itu datang kepadamu? (Tidak), sebenarnya kamu sendirilah orang-orang yang berdosa.” [ Saba’:32 ]

Assalamualaikum
Alhamdulillah
, dah masuk hari ketiga kiter menjalani ibadah puasa di Bulan Ramadhan nie. Tahun nie 1st year aku posa ngan hubby dan dengan keadaan aku berbadan dua nie. Alhamdulillah, stakat la nie aku masih kuat dan masih bersemangat berpuasa. Dan harap hari² seterusnya tue okla… Tapi selama 3 hari berpuasa nie target aku nak solat terawih tidak kesampaian. Memandangkan kakak aku dari lumut turun dari Johor utk bermalam di rumah aku selama 2 hari dan hari nie lak hubby kesayangan aku tue berada di Kedah (outstation). So, mang x sempat… InsyaAllah, esok maybe berkesempatan menjalani solat terawih. Tak sabar gak ghasa. Seronok bila leh solat terawih. besh~!besh~!besh~!

Hubby~! Hari isnin Kedah lak cuti sambut posa. So, dier pegi ke rumah mentua dier kat Perlis (rumah mama abah aku la). Jelesnya~!Jelesnya~!Jelesnya~! Nak balik gak!! Arghh.. xpe… ada hari leh balas… Hari nie hubby aku balik. Yahoo~!! Mama abah aku kirimkan buah mangga mudassrruuppp~!! Nyummy…. Alamak~! berbunyik lak perut aku bila tingat mem[elam muda nie.. Hns, ngidam ke haku nie.. hes hes hes.. ngengada jer lebey… Watever, i’ll be waiting 4 you owh my darling~!!

Masakan~! Selama aku dok umahs ewa nie ghajin lak aku masak. Ape masakan yg dah aku cuba buat….~?? Ayam masak merah, masak lomak cili api, masak asam pedas melaka, sayur campur, ayam goreng, ikan goreng, sambal belacan.… ghegheghe… Orang baru belajar masak mang macam aku nie. kemaruk lebey lak… Tapi masakan aku mang mendapat pujian dari hubby aku. hubby aku cakap dier suka aku punya masakan… maveles~! So, hari nie nak masak ape? Ntah la.. idea belum mari… muah..muah..muah…

Shiemz: Selamat menyediakan masakan dan selamat berbuka bagik semua orang yang berpuasa. Semoga beroleh kemenangan pada hari nie…

4 Responses to “+3 Hari Berpuasa+”

  1. zz Says:

    aku taun ni…sumer malas…selera pun x der…

  2. Admin Says:

    hes hes hes… ape yg dapat aku katakan RUGI. wallah~!😀

  3. zz Says:

    tu pasaiii…x tau nk mkn apoooo…iskkk…jgn spai akhir ramadhan cam gini dh ler..skrg dh 9 mingguuu..agak2 spai ke rayer ker haa..kalau spai rayer…aduiiii…x best nyerrr

  4. puterisatu Says:

    Tapi bila kita dapat menjalani hidup sendiri…memang semangat ko nak memasak ni…aku pun sama cam ko la gak…seronok rasa bila hubby makan dan puji masakan kita kan…air tangan isteri dia yang tercinta kan…rasa dihargai sangat…. Aku sama cam ko gakla…sejak kawin 5 bulan lebih…rasanya semua masakan aku dah masak…muahahaha…semangat weh…nak bagi suami tercinta makan air tangan kita sendiri kan shiemz….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: