+ 7++ Pregnancy +

Assalamualaikum,
Pagi nie aku nak citer mengenai check up aku pada hari Isnin (271106) ghitu kat Klinik DBKL. Herm.. Pagi tue hubby aku hantar g sana. Agak awal gak then x ghamai orang. Nasib baik la.. Dari satu bab ke satu bab dan dari satu bilik ke satu bilik… sehinggalah sampai ke bab yg terakhir. Consultant dari nurse kat situ. Ape yg membuatkan aku agak terkejut… beruk gak la~! Nurse tue mengatakan yg aku dah 34++~?! Magic tul aku ghase~! That’s mean aku dah 8++. Giler per… nak terbersalin aku mendengarnya…. Aku tanya nurse tue berulang kali..

“Betul ke nurse~??” soal aku
“Betul… awak skrg dah 34++. Xkan awak x tahu~!?” kata nurse tersebut (mcm
karangan lak aku ghase)
“aik? Betul ke……” aku kehairanan
“Dah bat persiapan baby ker?” soal nurse tue
“Dah….”
“Skarang nie awk kena prepare dah brg baby..”
“A’ah, memang dah prepared.” Jawab aku yg masih la ghase magic…
“Ok, nie kad n dtg balik pada 11 dec”


Aku betul² kompius. Dan keluar dgn kehairanan. Kalu ikut due date aku 7 Feb tue, skrg nie aku berada dalam 29++ pregnancy. Hubby aku yg baru sampai time tue tersenyum… Aku terangkan pada hubby aku. Hubby aku pun terkejut. Lantas katanya, malam tue pegi ke Klinik & Surgery Ampang utk bat pengesahan dan scan skali lagik nak mengesahkan gender baby aku.
Balik dr opis petang tue, aku terus ke Ampang ngan hubby aku. Mang best klinik tue. Murah jer aku scan dalam RM30 hengget ngan consultant skali. Kalu bat check every month dalam RM38. Lgpun xde orang pun… Sekejap jerk… Hehehe.. Aku dipanggil masuk ke bilik doc. Doc tue dikenali sebagai Doktor Yusri. Nampak mcm india muslim… Aku terangkanlah ape yg aku kompius. Doktor tue pun suh aku masuk bilik scan. Dalam bilik tue, aku terpaksa la angkat baju overall aku nie. EEee…malu~! Nasib baik nurse pompuan.. cover sket. Then Doc tue pun scan la perut aku nie. Aku nampak kepala baby aku… perut…tulang belakang dan termasukkalah Shot Shutter ngan peluru baby aku skali. Kompom laki~!! hehehehe….. (Siap print lagik)
Lps scan doc tue bagik la consultant kat aku ngan hubby. Mang bagus… penerangannya cukup complete. Aku puas hati… Doc Yusri suh aku g balik ke Klinik DBKL tue. Bab check up nie jgn bat main. Nanti belum sampai time kena induce la..operate la…. heh~!! Gerun…. Jgn bat main.. Aku nak bersalin normal. Kes Kes Kes… Watever, alhamdulillah…. baby semua sehat… berat baby 1.99 kilo… mang average~!! InsyaAllah… 2 weeks b4 due date, aku dah nak ambek cuti… Takmo, deliver kat KL. Nak balik kampung… Yahoo….

11 Responses to “+ 7++ Pregnancy +”

  1. zz Says:

    oo..murah la..30 siap print..area umh aku..kalau print naik lagi reganyer…erm..aku pun konfius nih..brp week sbnrnyer nih….bahaya nih…

  2. Admin Says:

    kenapa kompius lak? hang dh g scan lum? kalu dh scan ikut tarikh scan tapi kalu x ikut tarikh last period….🙂

  3. zz Says:

    tarikh scan hang biler…x same rker..np erk..
    aku x pi lagik..nanti br nk pi..x tau la..bulan ni ker..bulan dpan ker..x sabo lak nk tgk..

  4. Admin Says:

    Tarikh scan sama… cuma perkiraan week yg x sama…..😀

  5. zz Says:

    CAM NER WEEK LEH X SAME RERK

  6. puterisatu Says:

    looor kira ko dah 8 bulan ek…? ko kata 7 bulan lebih… klu cenggitu kena tanya nurse tu tiap kali pi check up kot ek…

    ko punya kiraan…ngan nurse punya kiraan ngan scan punya kiraan…sama ke lain..atau semua lain..peningla klu seme lain…

  7. Admin Says:

    xde ape yg nak pening… nurse tue silap. Aku gi private dier kata aku betul… tarikh scan semua betul. Nurse tue yg salah.. dier salah tgk kat tarikh benda bulat tue… yg putar² tue… next week aku g check up aku kasik repair la balik..dont wory my fren…🙂

  8. zz Says:

    abis minggu ni…7++ brp week

  9. Admin Says:

    skrg aku dah 30 weeks… knp??

  10. zz Says:

    30 week..8 bln la dhhh

  11. Admin Says:

    Belum lagik la… 32w baru 8bln…🙂

Leave a Reply

