+Rest In Peace+

Pagi yg cukup menyakitkan~!! Kaki aku cramp malam tadi. Adeyyy…. Kul 5 pagi aku mengurut² kaki aku nie. Nak gerakkan hubby, terasa kesian lak. Herm… Nie la 1st time aku ghase cramp. Sebelum nie x penah kena lagik. Perot dah masuk 8 bulan baru aku ghase skali. Heh~!! Sampai pagi di opis, ghase cramp nie masih lagik terasa. Pepagi lagik aku dah mintak member opis aku si Riza tue urutkan. Tengkiu frend~!

Semalam cukup 8 bulan aku mengandung (Kalu ikut perkiraan akulah~!). ‘Dak kecik’ semakin hari semakin aktif. Kekadang terasa geli dan terasa sakit pun ade. yelah… Kaki ‘Dak kecik’ dok menendang² perot aku nie. Kekadang timbul sana timbul sini. Kekadang aku ghase kaki dier sebab kecik kaki dier menendang perot aku nie mang nampak. Terbayang²…. comeinyerrrr~!! Tak saba mama nak tgk muka baby mama nie…. Semalam mama mimpi ‘Dak kecik’~! Dalam mimpi tue, anak mama dah agak besar dalam sebulan dua.. dah pandai ‘gah’. Gelak² ngan mama… Uwaaa~!! X sabarnya mama….

Pagi tadi nak gi keje.. papa hantar g keje naik motor. Kat atas motor tue sesambil mulut aku terkumat kumit berzikir, tergerak lak hati nie ghase ghisau dan kekadang ghase tenang dan hepi. Ghisau, bukan sebab takut nak bersalin tapi ghisau bagaimana aku nak mendidik anak aku bila dier kuar nanti. Boley ke aku nie~? Boley ker ‘Dak kecik’ nie jadieq seorang anak yg berguna utk kedua org tuanya~? Terus terbayang aku kepada mama ngan abah aku di kampung. Dah 24 tahun derang menjaga aku. Boley plak~! Kenapa aku x boley… Memang boley tapi nak mendidik anak menjadieq seorang yang soleh dan berguna, tue yang menjadieq persoalan aku.. Tapi itulah perkara² yang slalu gak aku discuss ngan hubby aku. InsyaAllah~!! Mama ngan papa cuba bat yang terbaik utk ‘dak kecik’ nie… Tapi ghase ghisau nak bersalin tue mang ade even sedikit tapi perkara nie macamana pun aku kena jugak tempuh. Even nyawa di hujung tanduk~! Aku slalu amalkan doa yang mama bagik pada aku. Semoga Allah permudahkan segala urusan aku. Wallahualam…

4 Responses to “+Rest In Peace+”

  1. puterisatu Says:

    loor sian ko kena cramp kaki….kira ko tu alhamdulillahla dah 8 bulan baru kena cramp…orang lain aku dengar 6-7 bulan dah kena cramp kaki tuh..

  2. Admin Says:

    yela… semalam maybe sejuk. Tue yg cramp kaki aku…. Tapi alhamdulillah, masih boley dikawal…😀

  3. zz Says:

    sian ko..aku dr ari tu dh raser…tp sebelah jer laa..salah satu mesti kene…sakit wooo..x than rasernyer..kalau tido tuh..nk beralih ..kalau x betul..cramp ler kaki aku…aduiii

  4. Admin Says:

    hang dah ghase ker zue? sakitkan… aku samapi ke ptg ni ghase….😦

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: