+HANYA KAU YANG SATU+

Assalamualaikum,
Hari nie hari selasa.. Arghh, cepat tul mase tue berlalu. Semalam gaji baru masuk + ngan imbuhan tahunan (hesheshes~!) Wah~! Beshnyer…. xde ape yg besh cuma duit dalam akaun jerk yg banyak. maklum la, gaji tahap pipit jerk. Sekali masuk tahap helang, terasa gak kelazatannya.. hehhehe…. Hari nie, baru aku dapat kuarkan duit dalam akaun. Banyak perkara yg dah aku selesaikan…

* PTPTN
* TABUNG HAJI MAMA
* TABUNG HAJI AKU
* MAYBANK ABAH
* MAYBANK ALONG (bkn ahlong) – Utang lamo

Bulan nie aku budget duit imbuhan tahunan (bonus) aku x nak usik. Then aku dah transfer duit tue ke akaun Mama aku. Manalah tahu.. ape² hal terjadieq dikendian harikan… Kiter tak tahu. Watever, gi Tabung Haji tadi dapat gak sedikit cenderahati dari TH. Derang kasik kelander. Orang lain dapat satu, aku siap mintak dua.. hahhahah…. sempat mengorat even dah peyot besor nie…. hehhehe. Bagus gak.. Leh aku send balik kampung coz mama aku suka simpan kelander nie. Setiap ceruk bilik x kire la bilik air, mesti ade kelander. Sementara termenung dalam bilik air tue leh la, telek² kelender. Ahhahahaa….. ape kejadah semua ini.

Semalam aku kuar ngan hubby ke Carrefour W.maju. Ingatkan nak belanja dier makan. Tapi hubby aku x mo lak. Katanya dier dah kenyang. kalu nak belanja, belikan dier kemeja. Heh~! HAmpeh… kalu aku belanja makan pun xde la sampai banyak tue skali. Nie skali dier suh aku belanja 100++ gak. Tapi xpe, kemeja kerja dier pun dah bughuk². Dah naik cemuih dah aku nak iron baju dier yg bunghuk tue. Ade baju baru, ok sket… Dapat gak la 2 pasang kemeja dier. Aku lak semalam, dapat gak sebuah novel ngan sepasang sandle. Novel yang bertajuk ‘HANYA KAU YANG SATU’ penulis IFFA IRDINA. Novel nie aku beli di MPH. Berharga RM25.90.


hadirnya dirimu telah membuka segala pintu yang terhijab…. sinopsis: kehadiranmu merubah segala seluruh hidupku yang selama ini begitu sunyi dan suram. Kau mengenalkan aku pada erti cinta sejati. Kau mengajarku betapa sucinya sebuah ikatan anatara Adam dan Hawa. Kau jualah yang mewarnai hidupku dan mencorakkan jalur-jalur bahagia. Padamu… kuserahkan segalanya. Semoga dikau yang pertama akan menjadi yang terakhir… satu-satunya dalam hidupku… yang sama-sama menuju ke syurgawi yang abadi….

Macam best jerk citernyer. Buku dier pun nampak unik. Aku sempat bace sedikit tentang citer nie. InsyaAllah, kalu boley aku nak habiskan dalam mase 2,3 hari nie.. taknak la kelam kabut habiskan coz nanti xde lak keje aku. Satu lagik yang aku dapat. Sandle brand BATA, harga dalam RM30++. Boley la.. aku ghase selesa. Sebab skrg nie aku ghase kaki aku ghasa mcm membengkak jerk. Ghisau gak aku. Sebelum ape² terjadieq, baik aku berhati²….


nie la sandle yg aku cakapkan tue… Okla, sedap gak pkai… lembut jerk…

10 Responses to “+HANYA KAU YANG SATU+”

  1. puterisatu Says:

    weh..kasut bata ko tu sebijik macam kasut bata aku belikan mak aku masa raya ri tu weh….sejibik weh….

  2. admin Says:

    alaaa..hang nie… jgn la cakap kasut aku nie sama ngan kasur mak hang. Terasa aku nie nak jadieq mak orang…uwaaa…..😦

  3. zz Says:

    huhuhuhu…mmg dh nk jd mak org dh shiemmm..ekekekekeke…
    ..ermm..aku pun suker kalau dpt kalendarr…setiap ceruk umh aku letakkk…mak aku pun dh tye..hehehehe..
    ..wah ..bonus x usik..cayalahhhh…aku dpt jer nanti..memacam dh aku nk bayrrr

  4. Admin Says:

    Hehehe…tue la, nak jadieq mak org dah x lama dah nie.
    Aku mang nak kumpul kelender nie. Kalu ade opis hangnyer, kasik aku satu.
    Bonus aku x mo usik. Nie anak aku nak kuar nie, kalu betul la kena gak 2 ekoq kambing. hehehehe

  5. zz Says:

    hehehehe…kalen dar opis aku..aku pun dpt satu…bos kedekutt…ahakkk

  6. Admin Says:

    Ahaks….. ckp ngan dier.. x baik kedekut tau..😀

  7. zz Says:

    mmmmmm….bos aku tuhh..ader musimmmm…tgk la bonus taun nih…kedeku tidak…hehehehehe…doa2 la..dpt lebeyyy..ekekekeke

  8. Admin Says:

    InsyaAllah, kalu ade rezki baby ade la tuh….🙂

  9. puterisatu Says:

    shoutbox ko naper weh..?

  10. Admin Says:

    sistem down…. kena sabooo…..😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: