+mcm² rasa+

Assalamualaikum,

Posted 1,

SELAMAT TAHUN BARU 2007

>> Nak jadieq isteri yg baik
>> Nak jadieq mama yg baik
>> Nak jadieq anak yg baik
>> Nak jadieq pekerja yg baik

Posted 2,

Dah lama ghasenyer x menaip kat sini. Ghase malas pon ye gak… Lagipun dah x tau nak type ape. Sejak² menunggu hari nie, perot aku nie ade kalanya terasa kurang selesa. Tanda² mcm sakit pinggang, mcm kentut x lepas, kaki bengkak semua dah ade… Jalan pun dah x larat sangat. Kekadang ghase mcm………..cepat la baby mama nie kuar~! Dah x larat nak bawak perot nie~! Tapi kalu pikir bab bersalin, mulalah ghase gerun….. hehehehe… Perot aku sudah mula mengeluarkan tanda² line zebra… Dengan kemerahannya.. amat menggerunkan aku… Dah dekat² nie baru timbul.. sebelum nie x nak lak muncul. Watever, itulah tandanya yg aku penah preggy. Agak² tanda² zebra tue akan hilang ke ek lepas bersalin~! Owh God~!
Dalam keadaan aku yg agak membimbangkan nie, aku pikio nak balik ke kampung pada 26hb (Jumaat) iaitu minggu depan. Sebelum nie pikio nak balik 20hb nie tapi memikirkan yg aku takut aku lambat bersalin maka dengan sendirinya habislah cuti aku tue… sayang lak ke cuti aku~! So, aku harap aku x bersalin lagik la dalam 26hb tue. Even due aku 7.2.2007 tapi kekadang terawal bersalin.. so aku nak berjaga² lah.. hubby aku pon ghisau kalu aku terbersalin awal nie. Sebab kitaorang berdua jerk, takut x sempat ke hospital. Hehehhehe… watever, semoga Allah lindungi aku hendaknya… Baby mama jgn kuar lagik yek… KIter balik umah tok wan dulu tau… Sian kat mama ngan papa…

Posted 3,

You are 37 weeks pregnant.

Dates and numbers:
There are 20 days until your due date on February 07, 2007.
You are 260 days pregnant.
You are 8.5 months pregnant.
You are in your 9th month of pregnancy. (huh?)
Your 1st trimester: May 03, 2006 to August 01, 2006. (0 – 12 weeks)
Your 2nd trimester: August 02, 2006 to November 14, 2006. (13 – 27 weeks)
Your 3rd trimester: November 15, 2006 to February 07, 2007. (28 – 40 weeks)

Your baby’s growing fast! These last four weeks could mean an extra two pounds in weight (just under a kilo).

You may have noticed Braxton Hicks contractions by now – ‘practice’ contractions that differ from labour because they are not usually painful and don’t get longer and more intense over time.

Your baby’s lungs are almost fully mature now, and breathing difficulties at birth would be most unlikely.

Research shows your baby can be affected by stress hormones. Make time to relax, to have fun, and to rest.

Your baby has learned to coordinate sucking, swallowing and breathing so it can do all three when breastfeeding after birth. Babies practice shallow breathing before birth, using amniotic fluid.

4 Responses to “+mcm² rasa+”

  1. zz Says:

    mudah2an semuanya selamattttttt

  2. Admin Says:

    insyaAllah…semuanya akan selamat😀

  3. ikoko Says:

    tak sabar la nak tunggu baby tu kuar~

  4. Admin Says:

    Hehehe..ina x saba? Akak ape ntah lagik x saba….😀

Leave a Reply

